Verkoopvoorwaarden
In onze verkoopvoorwaarden vind je alle informatie voor aankopen bij kringloopwinkel RataPlan. Onder andere regels omtrent productprijzen, ruilen of retourneren, bezorgen en afhalen van aankopen en garantie zijn in deze voorwaarden te vinden.
Over prijzen
Wij proberen onze producten zo goed mogelijk te prijzen. Het kan gebeuren dat dit niet helemaal goed gaat. Als je dat denkt kan je het altijd even navragen bij de bedrijfsleider. Over de prijzen kan niet worden onderhandeld en artikelen zonder prijs worden niet verkocht. Deze kun je bij de kassa laten prijzen, of we sturen ze terug naar de sorteerafdeling waarna ze geprijsd terugkomen.
Over ruilen en retour
Aankopen in de winkels van RataPlan kunnen worden geruild voor een ander product of geretourneerd binnen 5 dagen. Het ruilen of retourneren is uiteraard altijd met de kassabon en de prijssticker moet nog op het product zitten (voor kleding is het belangrijk dat het prijskaartje nog aan de kleding bevestigd zit). Wanneer je een elektronisch apparaat retour brengt, neem je de kassabon mee waar op de achterkant het serienummer van het apparaat staat. Het serienummer wordt door de kassière op de bon geschreven bij aankoop van het product.
Wanneer je een product retourneert wat is aangeschaft met een RataPlan cadeaukaart, krijg je jouw geld terug in de vorm van een nieuwe cadeaubon. Ook kun je ervoor kiezen om het product om te ruilen voor iets anders met dezelfde waarde.
Let op: er geldt een uitzondering voor producten waar een sticker op zit met “niet getest”. Deze producten kunnen helaas niet geretourneerd worden. Als je iets aanschaft met een cadeaubon, krijg je geen geld terug. Betaal bijvoorbeeld niet met een cadeaubon van 10 euro als je 5 euro moet afrekenen. Andersom is natuurlijk prima, je kunt altijd iets van 10 euro afrekenen door een cadeaubon van 5 euro te gebruiken en nog 5 euro bij te leggen. Dit geldt enkel voor de papieren versie van de cadeaubon. Met de nieuwe cadeaukaart kun je zo vaak je wilt afrekenen, tot het bedrag op de kaart €0 is.
Over bezorgen en het afhalen van aankopen
Bezorgen doen we graag! Makkelijk voor jou en een kleine moeite voor ons. We rekenen hier wel bezorgkosten voor. Het afleveren van producten doen wij alleen op de begane grond. Let op dat je bij het afhalen van goederen je kassabon meeneemt. Dit is je bewijs van betaling en geeft je aanspraak op garantie.
Wij kunnen je aankopen zonder bezorgafspraak maximaal 3 dagen opslaan. Hierna rekenen wij 10 euro per dag per artikel. Na 1 week zonder contact keert je aankoop terug naar de winkel. De waarde van je aankoop wordt dan minus opslagkosten vergoed in de vorm van een tegoedbon.
Mocht het zo zijn dat je aankoop onverhoopt niet naar binnen kan, omdat het bijvoorbeeld niet past, dan kun je iets anders uitzoeken of je ontvangt een cadeaubon ter waarde van het aankoopbedrag min de bezorgkosten. We kunnen geen geld retour geven.
Over garantie en reserveren
Op tweedehands apparaten boven de 50 euro rust een maand garantie. Bij wasmachines en koelkasten krijg je alleen garantie als deze door ons zijn bezorgd. Onze elektronische apparaten zijn werkend getest mits we anders hebben aangegeven.
Doet je apparaat het toch niet? Balen, dat is niet de bedoeling! Kom hiermee uiterlijk binnen 5 dagen na je aankoop terug bij de vestiging. Neem wel de kassabon mee. We zullen het apparaat dan nogmaals testen. Als het niet werkt mag je het omruilen voor een vergelijkbaar apparaat. Als we dat niet in de voorraad hebben kun je kiezen uit een cadeaubon of je geld retour.
Het reserveren van artikelen is helaas niet mogelijk. Het artikel is pas van jou nadat je hebt betaald.
Over diefstal en schade
We hopen natuurlijk dat dit nooit gebeurd, maar als we diefstal vermoeden dan mogen we tassencontroles uitvoeren. Van diefstal wordt altijd aangifte gedaan bij de politie en krijg je een boete van 151 euro, wat kan oplopen door bijvoorbeeld de kosten van schade.
RataPlan is niet aansprakelijk voor schade aan gekochte artikelen en voor verlies van eigendommen.